mandag 12. januar 2009

Vår lille svarte vampyr !!


Vet ikke helt hva dette ligner, men når ho blir stor skal ho bli en schæfer. Navnet er som nevnt Åkerblommans Citrus, til daglig kalt Chatzi. For tiden er hun under opplæring i Parkvesenet på dagtid, der ho har som oppgave og smake litt på alle som kommer inn på kontoret mitt, enter i bein eller fingre. Eller bruker ho dagen på å være visesjåfør når vi er ute å kjører bil. På kveldstid forvandles ho til en liten vampyr som biter seg fast i det meste av både to og firbeinte i huset. Alt som kan smakes på skal prøves ut og bæres på.









Det å få en sånn liten skapning i huset er en fasinerende sak. For oss som er vant til raser som er kvadratiske i kroppen fra starten er dette noe helt annet. Bikkja er liksom det i to, en forpart og en bakpart som ikke alltid er like samstemte. Noen ganger ser det ut som de har tenkt seg hver sin vei!!!

Men bortsett fra det er hun en artig liten sak. 10 uker gammel og virker harmonisk, energisk, trygg og har en stor utforskertrang. Ho er ett skikkelig sjarmtroll, så dette kan bli spennende.
Noe bilder har det blitt etterhvert :

Sjefen for oppvaska !!
Og Pharos står bak og lurer på i himmelens navn hvor ho har tenkt seg.


" Her vokter Jeg !! "

" Kan jeg låne ballen litt nå tru ? "


" jippi, jeg harn !! og jeg slipper den ikke !! "




" å skjeeer a ?? "
" hæææ, snakker'u til meg ?? "
Noen bilder fra sportreninga i helga. Phuuu..... får håpe ho vokster fort !!
" var dette alt ? ja da så, pice of cake folkens "
Vel dette er jo bare begynnelsen, og hvor det ender gjenstår og se, men ambisjonene og planene er klare. For ordens skyld må jeg for egen del tilføre at Chatzi IKKE er i steden for noen, men i tillegg til !!!
God natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så utrolig skjønn :D

Mvh
Bjørg Eva

Anonym sa...

Ja,nå ramla jeg nesten av stolen!!!
Spennende liten sak det der! Er det du som skal trene den Hege? Grattis i alle fall,det blir moro å se utover! :-)
Hilsen Frøydis!