tirsdag 14. juli 2009

Sommertid !!


Nå er det grusomt lenge siden jeg har fått somlet meg til å skrive noe på bloggen. Og jett om jeg har fått kjeft for det......... men det preller av som vannet på gåsa ( ikke helt.... må innrømme at jeg synes det er litt ille ). Vel nok om det NÅ er vi back in "bisniss". Face Plant


Her slår den ene dagen i hjæl den andre og vi suser rundt i trening med bikkjer og mye annet. Hanna har endelig stått til konfirmasjon. Den ble feiret med brask og bram her hjemme i Anilla, og alle som Hanna er glad i av familie og venner var invitert til å lage en minnerik dag for henne. Og det ble det til gangs. Med masse god mat og mange flotte gaver. Våre gode venninner Inger Kari og Kristin tok ( som den helt store selvfølgen i verden) sjefsrollene på kjøkkenet og tryllet frem det ene fatanstiske fatet etter det andre med nydelig mat. For en stakkars mor med en veldig begrenset fantasi når det gjelder " det lille ekstra " er disse jentene gull hvert, og jeg er de nok engang evig takknemlig !! Stor takk til dere jenter ( eller er det damer nå kansje?? )

Hanna og Bissie.
Lars, Halvor, Ane, Per Stian og Hanna.
Familien Haarberg/Larsen.
Hanna med farmor, mormor og farfar
Lone og Terje var selvskrevne gjester. Kjempehyggelig at de kunne feire dagen sammen med Hanna.



En annen ting man trenger i oppveksten er å tenke på yrke. Hva skal jeg bli når jeg blir stor da ?? Som det ser ut nå er det håndballspiller eller veterinær som er Hannas valg. Håndball spiller ho nesten hver dag, men veterinær..... Vel, Din Dyreklinikk i Sandefjord var sporty og tok inn Hanna og ei venninne på prøve en hel uke i juni. Og etter det jeg kunne skjønne da jeg stakk nesa innom var at det var en sukse hos jentene iallefall. Her ble de fort varme i trøya og fikk være med på alt fra kastrering av katter, ampurtering av hale og mye annet. Stor takk til Bente og de andre jentene på Din Dyreklinikk som holdt ut med fnising en hel uke. Uka har iallefall satt spor hos Hanna.



Vidar og Sylvia har vært på en lynvisitt i Tyskland for å konkurrere. Og der tok med seg det de kunne få av titler begge to. Vidar tok Sporhundprøve 1 ( FH1) med Pharos. ( Tror ikke det er så mange andre i Norge som kan skryte av å ha den tittelen gitt!! Gratulerer til dere gutter !! Vel fortjent. Bare så synd at turer ble litt kortere enn planlagt for hvis ikke hadde dere vel kommet hjem med flere meritter. Vi krysser fingre og tær for neste gang. Jeg er kjempestolte av dere. Når jeg er inne på gutta trener de på. Til stadighet går turen til Peter i Sverige, så NÅ er det ikke så lenge til resultatene kommer vil jeg tru. Det lille jeg har sett ser jæ.... bra ut !!



Peter, Vidar og Pharos i trening.









Og jeg da, hva gjør jeg ?? Girl With Gum

Vel, vampyren begynner og ta form, og begynner nå å bli en riktig flott liten schäfer frøken på 8 mnd. Vi trener nesten hver dag, både spor og lydighet, så det begynner å se riktig bra ut. Fremdeles en artig " sak " denne schäfer'n. Finner på faenskap støtt. Hennes gjesteopptreden i kommunen har hatt en pause for nå er det hundegård trening som gjelder. Her er det ingen stein eller helle som ikke er endevendt, det er nye huller hver dag og ryene inne i hundehuset blir ristet hver dag !! Men ellers ser det ut til å gå bra ( he-he ). Asti ser ut til å nyte livet. Treningen går kjempebra. Hun har også startet på en ny karriere som agilitystjerne. Hun blir trent av Hanna og Hannas gode venninne Ane. De tre og Bissie er i skrivende stund på agilityuke i Arendal. Bor i telt, konkurerer hver dag og etter det jeg kan skjønne fra har de det helt topp.
Her noen bilder fra 17 mai. Jentene gikk i borgertog mens Chatzie og jeg tok oss av våre svenske venner Anna og Aqua som endelig fikk med seg en norsk nationaldags feiring. ( Noen som er noe helt annet enn den svenske selvfølgelig )

Ane og Asti

Bissie er egentlig forsynt






Chatzie 0g Aqua tok hele oppstyret med stor ro.









Nei, nå for det være nok for denne gang. tror jeg i allefall i grove trekk har klart å oppsummere våren og forsommeren. Ha en strålende sommer folkens !!!!!

Jet ski Burger flip



Ingen kommentarer: