lørdag 18. oktober 2008

BH SL1 Manus Nigra Asti

Jepp, vi klarte det !! Asti og jeg !! Første delmål er i boks !! Endelig er vi igang !!
Forrige helg reiste Asti og jeg til NSCHK avd Moss/Vestby for å gå SL1 prøve, og denne gang gikk det kjempeflott. Asti gikk et nydelig spor, og lydigheten seinere på dagen gikk også som smurt. Noen småfeil ble det jo selvfølgelig, men vi besto med god margin. Noe som også var morro var at dommeren ( Ivan Jensen ) kommenterte etterpå at han synes det var gøy å se en så flott presantasjon av en Riesen, og håpet at han så oss igjen i de høyere klassene. Det er jo desverre sånn at det ikke er så mange som konkurrerer med Riesen ( av hvilken grunn vet jeg ikke ) og det er kjempesynd. Så til alle dere der ute som har Riesen: Kom dere ut av skauen og utstillingsringen og hvis hvor flott og allsidig rase dere har !! ( og det sier jeg... ?? !! ) Da kan det tenkes at både schäfer- rottweiler-dobermann og belger folket får noe å tenke på, nemlig !!
Missforstå meg rett, det går nemlig flott ann å kombinere alt dette. For egentlig, når jeg tenker litt etter, så er det vel litt betenkelig at en brukshunddommer som reiser rundt å dømmer mye kommer med en sånn kommentar. Jeg har iallefall ikke tenkt å gjemme bort min Riesen . Vi skal vise hva vi kan, og hvor flott og ellsidig rase dette er. Bare vent!!

Mens Asti og jeg var i Østfold reiste Vidar og Pharos til Sverige på en treningssamling med Peter Andreasson som figurant og instruktør. Det var en positiv helg for disse to og de kom hjem med mange nyttige tips og ideer. (" Keep up the good work, vi kjem etter, Asti og jeg !!)

Ellers begynner reise nervene å tvinge seg fram, og sommerfuglene begynner snart å fly. Til onsdag setter vi nemlig nesen mot Italia og Torino. Da er det duket for IPO VW for Riesenschanuzer og vi skal ned å heie på en svenske av alle ting. Men så lenge det er Sylvia og Fuzzi som skal til pers, og det ikke er noen norske med, så er det helt greit. Vi gleder oss til å se disse to i aksjon og vi ønsker dem masse lykke til.

Vi reiser sammen med Terje, Lone, Ole Jacob og Annja så her skal det bli høy trivselsfaktor. Med Terje som reiseleder, sjåfør og altmuligmann og Lone som adm.dir. er alt duket for en uforglemmelig tur. Vi andre skal bare lene oss tilbake og nyte turer.
Vi gleder oss!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nei nå må det være slutt!! Hva er det jeg leser du skriver? ( he-he ) . Nå er det snart på tide med en liten redningsaksjon tror jeg. Er vel på tide å få inn noen uten bart og med naturlig stående ører nå vel ? Jeg blir alvorlig bekymra jeg nå!!
Gratulerer med flotte resultater forresten.!! Morro å se du er igang igjen. Snakkas !!! God tur.

Anonym sa...

Gratulerer, Hege !! Du er flink. Det er en opplevelse og se deg og Asti i aksjon. Jeg blir misunnelig.Selv om hun har barter er hun som skapt for deg.
Klem.